Regulamin rezerwacji i wynajmu domów i apartamentów „Zachodni Wiatr”
1. Postanowienia ogólne
- Uzgodnioną rezerwację należy potwierdzić w ciągu 48 godzin wpłatą zadatku w wysokości 40% sumy najmu na konto:
Barbara Żak
PKO BP 69 1020 1068 0000 1102 0365 4712 - W tytule należy wpisać:
Imię i nazwisko osoby dokonującej rezerwacji, uzgodniony termin pobytu, liczbę osób, nr telefonu, adres mailowy - Dokonanie rezerwacji jest jednocześnie wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych – wyłącznie w celu realizacji rezerwacji i dopełnienia obowiązku meldunkowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Rezerwującemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich aktualizacji.
- Wpłata zadatku przez Wynajmującego oznacza, że akceptuje on przedmiotowy regulamin najmu.
- Pozostałą kwotę̨ za pobyt Wynajmujący wpłaca przelewem na konto najpóźniej w przeddzień przyjazdu – liczy się data zaksięgowania środków, lub gotówką w dniu pryjazdu.
- Wynajmujący zobowiązany jest do uregulowania całej należności za pobyt do dnia przyjazdu nawet, jeśli z przyczyn niezależnych od Właściciela, przyjazd lub pobyt ulegnie opóźnieniu lub skróceniu (powody osobiste, trudności komunikacyjne, strajki, itp.) Powyższe nie dotyczy decyzji administracyjnych czasowo ograniczających wynajem.
- W przypadku skrócenia okresu pobytu przez Wynajmującego, kwota za niewykorzystany okres nie jest zwracana.
- W dniu przyjazdu pobierana jest kaucja w wysokości 500 zł, która jest zwracana w dniu wyjazdu po odebraniu lokalu przez Właściciela lub osobę upoważnioną.
- W przypadku rezygnacji z pobytu z przyczyn niezależnych od Właściciela, zadatek nie podlega zwrotowi.
- Zmiana terminu rezerwacji przez Wynajmującego jest możliwa bez utraty zadatku, tylko po uzgodnieniu z Właścicielem, przy uwzględnieniu wolnych miejsc.
- Anulowanie rezerwacji w terminie krótszym niż̇ 21 dni przed rozpoczęciem najmu, lub w trakcie najmu wiąże się̨ z poniesieniem przez Wynajmującego opłaty o wartości 100% kosztu najmu.
- Umowa zawarta pomiędzy Właścicielem a Wynajmującym i obejmuje wyłącznie wynajem Lokalu. Nie obejmuje dojazdu, wyżywienia oraz organizacji czasu pobytu.
2. Obowiązki Wynajmującego i zakwaterowanie
- Zakwaterowanie w terminie wakacyjnym letnim, następuje po godz. 16.00 w dniu przyjazdu i kończy się do godz. 10.00 w dniu wyjazdu, chyba, że inaczej uzgodniono z osobą odpowiedzialną za przekazanie kluczy.
- Zakwaterowanie poza sezonem następuje w porach obustronnie uzgodnionych.
- Wynajmujący zobowiązany jest do poinformowania Właściciela lub osoby odpowiedzialnej za przekazanie kluczy najpóźniej jeden dzień przed przyjazdem, jeżeli godzina przyjazdu jest inna niż w punkcie wyżej (godz. 16.00).
- W przypadku braku możliwości dotarcia na umówioną wcześniej godzinę, Wynajmujący zobowiązany jest do powiadomienia telefonicznie osoby odpowiedzialnej za przekazanie kluczy.
- Zakwaterowanie i wykwaterowanie następuje w Lokalu w obecności Właściciela lub osoby upoważnionej. Prosimy o wcześniejsze zgłaszanie Właścicielowi lub osobie upoważnionej godziny wyjazdu, w celu umożliwienia sprawnego odbioru domku.
- Przy pobraniu kluczy do Lokalu Wynajmujący okazuje dokument tożsamości, umożliwiając przedstawicielowi Właściciela potwierdzenie danych.
- W przypadku zgubienia kluczy do Lokalu Wynajmujący zobowiązany jest do uiszczenia opłaty w wysokości 100 zł.
- Wynajmujący nie może użyczać albo oddawać Lokalu w podnajem innym osobom.
- Liczba osób mających zamieszkać́ w Lokalu jest uzgadniana przy rezerwacji. Wynajmujący jest zobowiązany do deklaracji ilości osób. W przypadku przekroczenia deklarowanej liczby osób korzystających z Lokalu (bez zgody i wiedzy Właściciela lub osoby upoważnionej), Właściciel zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zerwania umowy ze wszystkimi konsekwencjami bez konieczności zwrotu wniesionej wcześniej opłaty.
- Cena usług świadczonych przez Właściciela lokali Zachodni Wiatr nie obejmuje ubezpieczenia. Z usług Wynajmujący korzystają na własne ryzyko. Właściciel lokali Zachodni Wiatr nie odpowiada za doznane urazy, szkody i zniszczenie mienia (szkody spowodowane na zdrowiu i majątku trzeciej osoby), również za kradzież bagaży, wartościowych przedmiotów, kradzież samochodów pozostawionych na parkingu (parking niestrzeżony) itp. w czasie całego pobytu.
- Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci przebywających na placu zabaw. Korzystanie z placu zabaw tylko dla dzieci pod opieką osoby dorosłej.
- Wynajmujący po przyjeździe, ale przed wprowadzeniem się̨, zobowiązany jest odebrać Lokal, tzn. sprawdzić́ meble, okna, kabinę prysznicową i pozostałe urządzenia znajdujące się w Lokalu.
- Uwagi, co do uszkodzeń i ewentualnych zniszczeń należy zgłosić niezwłocznie do Właściciela.
- Brak uwag ze strony Wynajmującego, co do takich uszkodzeń do końca dnia tj. do godz. 22:00 po otrzymaniu kluczy oznacza, że Wynajmujący nie ma zastrzeżeń, co do całego Lokalu, a wszystkie urządzenia i meble znajdują się w dobrym stanie.
- Wynajmujący odpowiada finansowo za szkody powstałe z jego winy w Lokalu w czasie jego pobytu i wyraża zgodę na to, aby wszelkie naprawy zniszczeń, uzupełnienie braków w wyposażeniu lub usunięcia usterek wykonane zostały na jego koszt – lub do zapłaty odszkodowania w pełni pokrywającego wartość poniesionych strat, najpóźniej w dniu wyjazdu gotówką na ręce Właściciela lub osoby odpowiedzialnej za klucze. Właściciel uszkodzonego mienia decyduje o sposobie zadośćuczynienia.
- Wszelkie usterki sprzętu oraz mienia wynikłe z użytkowania prosimy zgłaszać niezwłocznie u Właściciela lub u osoby upoważnionej.
3. Użytkowanie Lokalu podczas pobytu
- W Lokalu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu. Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej, wszelkie próby palenia tytoniu w Lokalu będą mogły skutkować́ natychmiastowym zerwaniem umowy bez możliwości odzyskania pieniędzy za niewykorzystany okres pobytu. W Lokalach znajdują się czujniki dymu.
- W Lokalu nie można smażyć ryb.
- Parkowanie samochodów jest możliwe tylko w wyznaczonym specjalnie do tego celu miejscu lub innym wskazanym przez Właściciela. Jedno miejsce parkingowe na Lokal jest wliczone w cenę. Zabrania się mycia pojazdów na terenie ośrodka.
- W przypadku, gdy Wynajmujący w sposób znaczący narusza spokój i/lub dobra sąsiadów oraz nie przestrzega powszechnie stosowanych norm współżycia między ludźmi, Właściciel zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia Wynajmującemu pobytu w Lokalu i nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany okres pobytu.
- Jeśli wskutek wykroczenia przeciwko ciszy nocnej obowiązującej od godziny 22:00 do 7:00 Właściciel lub osoba odpowiedzialna za klucze zostanie zmuszona do uzasadnionej interwencji i wezwania policji, Właściciel ma prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy i nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany okres pobytu.
- Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej w Lokalu zabrania się:
a. używać́ jakichkolwiek przyrządów lub aparatów zasilanych energią elektryczną lub gazową, nie będących wyposażeniem tych pomieszczeń́ i mogących wytworzyć́ zagrożenie pożarowe np. grzałek elektrycznych, grzejników, palników gazowych.
b. wnoszenia łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych oraz materiałów o nieprzyjemnym zapachu. - Wynajmujący nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody Właściciela obiektu, dokonywać́ jakichkolwiek napraw lub czynić́ jakichkolwiek nakładów lub zmian w Lokalu. O konieczności dokonania napraw lub nakładów Wynajmujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować́ Właściciela obiektu.
- Wynajmujący ponosi odpowiedzialność́ za ewentualne szkody spowodowane przez osoby mu towarzyszące.
- Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe niedogodności występujące u niezależnych dostawców spowodowane np. czasowym brakiem wody, prądu.
- Akceptujemy pobyt zwierząt w Lokalach za dodatkową opłatą i pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia tego faktu podczas rezerwacji. Zwierzęta te nie mogą zagrażać i przeszkadzać osobom mieszkającym w pozostałych lokalach. Wszelkie szkody
spowodowane przez zwierzęta ponosi Wynajmujący. Właściciele zwierząt proszeni są o sprzątanie odchodów i trzymanie psów na smyczy na terenie obiektów Zachodni Wiatr.
4. Postanowienia końcowe
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Właścicielem a Wynajmującym jest prawo polskie. Ewentualne spory rozstrzygane będą polubownie, a w przypadku nieporozumienia sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Właściciela.
- Sprawy nie ujęte w regulaminie regulują przepisy kodeksu cywilnego.